Tai daugiau nei šimtmetį gyvuojanti daktarės Maria Montesori sukurta metodologija, kuria remiantis pasaulyje veikia daug ikimokyklinio ir mokyklinio mokymo įstaigų. Ši Monttesori metodologija sparčiai populiarėja ir Lietuvoje.
Pagrindiniai Montessori metodologijos aspektai:
-vaikų savarankiškumo ugdymas, didžiausią dėmesį skiriant jų kognityvinei, emocinei, socialinei ir fizinei raidai
-skatinti vaikus pažinti pasaulį ir mokytis žaidžiant
Montessori žaislai – įvairių rūšių dėlionės, instrumentai ir mokymosi įrankiai. Paprastos formos, spalvos ir elementai džiugina vaikus ir atskleidžia daug skirtingų žaidimo galimybių, lavinant skirtingas raidos sritis. Tokie lavinamieji žaislai ne tik skatina kūrybingumą, motorinius gebėjimus, bei smalsumą. Jie taip pat lavina jausminį spektrą, lingvistinius gebėjimus.
Montessori žaislai, būtent tokie, kurie leidžia vaikui mokytis, skatinant eksprementuoti.
Tai žaislai, kuriuos vaikai gali liesti, laikyti, nes mokymasis valdyti daiktus yra labai svarbus aspektas, padedant vaikams lavinti smulkiąją motoriką. Žaislas taip pat turėtų suteikti jiems galimybę dirbti savarankiškai, savo tempu ir panaudoti kūrybiškumą.
Pavyzdžiui, LEGO kaladėles galima laikyti Montessori žaislu. Vaikai mokosi, kaip statyti konstrukcijas ir transporto priemones, sujungdami skirtingus blokus, ir jiems tenka pasitelkti vaizduotę kuriant, bandant ir klįstant. Kita vertus, konkretus LEGO rinkinys jau nėra laikomas „Montessori“ žaislu, nes jis verčia vaikus laikytis konkrečių nurodymų, kad sukurtų tik vieną galimą rezultatą.